On yksi lause joka on jäänyt mieleeni, joka kiteyttää hyvin juuri sen, mistä meidän ammatissamme on kyse. Lainaus kuuluu Tampereen Paistinkääntäjien kunniavoudille Ilkka Säterille. ”Onneksi olkoon, olette valinneet ammatiksenne vieraanvaraisuuden”.
Vieraanvaraisuus onkin mielestäni sana, jonka ympärille hyvä asiakaspalvelu rakentuu. Otetaan vieraat vastaan, kuin ottaisimme heidät kotonamme. Ollaan aidosti kiinnostuneita heidän tarpeistaan ja haluistaan. Pidetään heistä huoli niin, että vierailusta tulee kaikin puolin onnistunut kokemus. Kuten tiedämme, hyvällä tuotteella on vaikea pelastaa huonoa palvelua, mutta hyvällä palvelulla sen sijaan voi paikata keskiverto tuotetta.
Valmennuksissani pureudutaan siihen, mitä kaikkea hyvä asiakaspalvelu pitää sisällään aina suosittelevasta myynnistä niihin pieniin tekoihin, joilla teidän asiakaskokemusta saadaan parannettua entisestään.
|