Juho Viita

Juho Viita

Baari





Koutsin tarina

”Olin tekemässä valmennusta, ja tapasin Juhon siellä. Juhossa pisti heti silmään hänen vieraanvaraisuutensa, helposti lähestyttävyytensä sekä avoimuutensa.  Hän on erinomainen uusien tulokkaiden valmentaja, jolla on mukaansa tempaava asenne ja halu auttaa ja kehittää sekä muiden että omaa ammattitaitoaan! Juho on todella mukava tyyppi, joka nauttii ammattinsa käsityöläisyydestä! Hän on ravintola-alan monitaituri, joka hallitsee niin baarin kuin banketinkin, ja toimii empaattisena lähiesimiehenä omalle tiimilleen.”
Markus Apuli, Koutsit Group Oy

Juhon kokemus kentältä:
”Olen urani aikana ehtinyt tekemään ja kokeilemaan monenlaista ravintola-alan työnkuvaa; tiskaamista, plokkaamista, suurtalouskeittiössä ja lounasravintolassa kokkina toimimista, banketti-sekä a la carte-tarjoilua. Isoin tausta löytyy kumminkin baaritiskin takaa. Kokemusta löytyy kesäterasseilta, yökerhoista sekä hotellien baareista.

Näistä omaksi mielenkiinnonkohteeksi on noussut ehdottomasti nykyinen baarimestarin toimenkuva. Työssä kun yhdistyy itselleni kaksi tärkeää asiaa, käsillä tekeminen ja asiakaspalvelu.

On hienoa päästä vuorovaikutukseen asiakkaiden kanssa, päästä vaikuttamaan heidän illan kulkuun ja viihtyvyyteen. Ammatillisesti koe onnistuneeni, kun vieraani lähtevän hieman iloisempana ja onnellisempana mitä he olivat tullessaan.”

Valmennukset

On yksi lause joka on jäänyt mieleeni, joka kiteyttää hyvin juuri sen, mistä meidän ammatissamme on kyse. Lainaus kuuluu Tampereen Paistinkääntäjien kunniavoudille Ilkka Säterille. ”Onneksi olkoon, olette valinneet ammatiksenne vieraanvaraisuuden”.

Vieraanvaraisuus onkin mielestäni sana, jonka ympärille hyvä asiakaspalvelu rakentuu. Otetaan vieraat vastaan, kuin ottaisimme heidät kotonamme. Ollaan aidosti kiinnostuneita heidän tarpeistaan ja haluistaan. Pidetään heistä huoli niin, että vierailusta tulee kaikin puolin onnistunut kokemus. Kuten tiedämme, hyvällä tuotteella on vaikea pelastaa huonoa palvelua, mutta hyvällä palvelulla sen sijaan voi paikata keskiverto tuotetta.

Valmennuksissani pureudutaan siihen, mitä kaikkea hyvä asiakaspalvelu pitää sisällään aina suosittelevasta myynnistä niihin pieniin tekoihin, joilla teidän asiakaskokemusta saadaan parannettua entisestään.